آندریا جعفر کاپالدی



کد پست 79
دسته بندی معرفی کتاب
نویسنده پژمان گلچین

آندریا جعفر کاپالدی

نام نویسنده:پژمان گلچین

اطلاعات فنی:طرح روی جلد: پژمان گلچین / اجرا: نادیا ویشنویسکا

اطلاعات انتشار کتاب:چاپ اول، سال 1399 شمسی،

نمایه ای برای کتاب:رمان


رمان آندریا جعفر کاپالدی اثری است مردم­شناسانه. شخصیت اصلی رمان مردی است که بعد از یک زندگی آرام و پر رابطه تبدیل شده است به کف­خواب خیابانی در تهران‌پارس غربی. نام و نام فامیلی­اش به‌نوعی وضعیت اجتماعی ایران از دوره‌ی پهلوی اول تا همین اکنون را نشان می‌دهد


رمان آندریا جعفر کاپالدی اثری است مردم­شناسانه. شخصیت اصلی رمان مردی است که بعد از یک زندگی آرام و پر رابطه تبدیل شده است به کف­خواب خیابانی در تهران‌پارس غربی. نام و نام فامیلی­اش به‌نوعی وضعیت اجتماعی ایران از دوره‌ی پهلوی اول تا همین اکنون را نشان می‌دهد و راوی تلاش کرده است به زیر پوست شهر سری بزند تا از نیروهای تکنوکراتیک، بروکراتیک، لمپن، سنتی، مذهبی، روابط پیچیده‌ی جنسی و عشق­های عجیب‌وغریب، و روابطی که افراد شهری در حال حاضر با هم دارند، روایتی ارائه بدهد خنثی.
زبان روایت در چندین سبک نگارشی به کار گرفته شده است و نوع روایت به‌هیچ‌وجه خطی نیست، راوی از اول‌شخص، سوم شخص و امکانات دیگر سبکی که در ادبیات نو ایرانی-جهانی وجود دارد استفاده کرده است و همه‌چیز در خدمت بیانی روایی‌تر از اوضاع امروز ایران است. پایان رمان نیز با ده نامه عاشقانه‌ی سربازی در دوران قجر و یک وصیت‌نامه که کلا زبان قجری دارند به پایان می‌رسد.

نمونه‌ای از متن رمان:

همیشه هر زمان که می‌خواست از کسی بدش بیاید با لباس نظامی تصورش می‌کرد. پدرش را همین نظامی‌‌ها برده بودند توی سیاه‌چال و همین نظامی‌‌ها بودند که وقتی خیلی کودک بود، آشنایانشان را هم به شکل منزجر کننده‌ای، یکی‌یکی و کشان‌کشان از روی زمین می‌کشیدند به سمت ماشین­های زرد رنگشان و همین نظامی­ها بودند که خاله سیزده‌ساله‌اش را شب قبل از اعدام برده بودند توی اتاق نکاح و بکارتش را رفع کرده بودند و اول صبحی جسدش را انداختند درب خانه‌ی پدربزرگ.

پ- چیزی که تعادل روابط این دو دسته؛ یعنی دسته‌ی دوم از کاپالدیایی‌ها و گروه دوم که جعفری‌ها بودند را، حفظ کرده و آرام‌آرام سطح دعواهای فیزیکی را به دعواهای لفظی کاهش داده بود، اسم اولِ جعفر بود. اسم ترکیبی­ای، نام واقعی جعفر را تشکیل می‌داد و آن چیزی جز «آندریا جعفر» نبود. “آندریا” را به خاطر مادرش و “جعفر” را به خاطر پدرش و “کاپالدی” را به خاطر پدربزرگش تحمل می‌کرد. این جانور که تا این اندازه، اصلی‌ترین عامل نزاع اهالی محل بود، خودش یک‌تنه می‌توانست با هر سه جنبه‌ی اسمش، آن منطقه را به آشوب بکشاند یا به صلح برساند و همان‌طور که گفته شد، عاملی که در این نزاع‌‌ها می‌توانست عموما صلح ایجاد کند، همان بخش اول اسمش بود، “آندریا”.

برای خرید این کتاب می‌توانید به سایت نشر آفتاب یا سایت آنلاین فروشگاه شرکت لولو رفته و آن را به قیمت 12 دلار خریداری کنید.

دوستانی که در ایران هستند و مایل به خرید کتاب هستند می‌توانند به نشر آفتاب ایمیل بفرستند تا برای پرداخت دوازده هزار (12000) تومان در ایران راهنمایی شوند.

آدرس سایت نشر آفتاب

www.aftab.pub

آدرس فروشگاه آنلاین شرکت لولو

https://www.lulu.com/en/en/shop/pezhman-golchin/andria-jafar-kapeldi/paperback/product-qjdjyd.html

پست الکترونیکی نشر آفتاب

info@aftab.pub

aftab.publication@gmail.com

شناسنامه کتاب:

نام کتاب: آندریا جعفر کاپالدی

نویسنده: پژمان گلچین

ژانر: رمان

سال انتشار: 1399 شمسی

طرح روی جلد: پزمان گلچین

اجرای طرح: نادیا ویشنوسکا

صفحه پرداز: مهتاب محمدی

ناشر: نشر آفتاب، نروژ

شماره شابک: 6-235-71665-1-978


دیدگاه پست


لینک: گزارش مشکل پست

siteMap - Design by QooSoft